Kako optimizovati google biznis profil

Kako optimizovati google biznis profil

Koraci za optimizaciju Google Biznis Profila

  1. Verifikacija GBP naloga.
  2. Dodavanje ključnih reči u naziv i opis profila.
  3. Pravilan unos ključnih informacija, prvenstveno kategorija.
  4. Unosenje jasnog radnog vremena, ukoliko ga imate, naravno.
  5. Dodavanje kvalitetnih fotografija koje izazivaju interesovanje.
  6. Dodavanje drugih vizuala.
  7. Dodavanje pitanja i odgovora i,
  8. Traženje i odgovaranje na recenzije.

 

Uvod

Google Biznis Profil preduzeća, prethodno poznat kao Google My Business (GMB), predstavlja besplatan i jednostavan način da predstavite svoje poslovanje potencijalnim klijentima. Danas, u 2024. posedovanje i optimizacija Google Business Profila više nije opciona – ona je neophodna.

I pored svega ovoga primetio sam da dosta biznisa ima nedovoljno optimizovane profile (da ne kažem “loše”) uređene profile, ako ih uopšte imaju. Neki od njih nisu ni verifikovani, kategorije poslovanja su pogrešno obeležene, podaci delimični, ni jedan odgovor na recenzije i sl….

Zato sam rešio podeliti sa vama ovaj jednostavan vodič kako optimizovati Google Biznis Profil, koji će vam sigurno, ako ga budete pratili, pomoći da se rangirate što bolje u lokalnoj pretrazi, ako ne i u prva 3 rezultata.

Pa da počnemo.

 

1.Verifikacija Google Biznis Naloga

verifikacija profila

Nakon kreiranja vašeg profila, potrebno je da ga verifikujete.

Verifikacija osigurava da informacije o vašem poslovanju budu tačne i da samo vi, kao vlasnik, možete da ih ažurirate. Takođe, nemoguće je odgovarati na recenzije ukoliko niste verifikovali profil.

Najčešći metod verifikacije je putem poštanske kartice koju Google šalje na vašu adresu. Primetićete da ovaj procesverifikacije može potrajati do 14 dana.

Pored poštanske kartice i telefonske verifikacije, u nekim slučajevima moguće je verifikovati vaše poslovanje putem email-a ili čak instant verifikacijom ako Google već ima pouzdane informacije o vašem poslovanju.

Na primer, ako imate veb-sajt i već koristite Google alate poput Google Analyticsa ili Google Search konzole, moći ćete da koristite instant način verifikacije.

Više o ovom koraku možete pročitati na zvaničnoj Google support stranici.

 

2.Dodavanje kljucnih reči u naziv i opis profila.

kljucne reci

Koristite SEO veštine kako biste uključili ključne reči koje potencijalni klijenti koriste prilikom pretrage vašeg poslovanja. Ovo će poboljšati vidljivost vašeg profila.

Kao što možete videti sa slike, pametnim dodavanjem ključnih reči u naziv i opis profila relativno lako možete izbiti na vrh liste u lokalnoj pretrazi.

Međutim, nemojte preterati, gomilati ključne reči ili upisivati neke koje ne mogu da se dovedu direktno u vezu sa vašim biznisom, jer Google rado kažnjava ovakvo ponašanje.

Suptilno i pametno je ok. Za vise info, pogledajte google guideline za imenovanje profila.

 

3. Pravilan unos ključnih informacija.

Ključno je da vaš profil sadrži sve relevantne informacije, uključujući naziv preduzeća, adresu, broj telefona, e-mail adresu, URL veb-sajta,radno vreme, opseg pružanja usluga…

Ovo je prilično logičan i jednostavan korak.Posebno obratite pažnju na odabir glavne kategorije. Budite sigurni da izaberete kategoriju koja najtačnije opisuje vaše poslovanje.

Najbitnija stvar ovde je tačnost informacija i popunjavanje svakog detalja. Google daje prednost detaljno popunjenim profilima, a i ljudi imaju tendenciju da smatraju profil “ozbiljnijim” ukoliko ima svaku informaciju popunjenu.

 

4. Unošenje jasnog radnog vremena, ukoliko ga imate, naravno.

Radno vreme

Jasno navedite radno vreme vašeg poslovanja na vašem GBP, uključujući i eventualne sezonske promene

Pored toga što će pružiti važne informacije potencionalnim klijentima, poslaće pozitivan signal googlu da  svoj posao i profil shvatate ozbiljno i redovno ažurirate podatke.

5. Dodavanje kvalitetnih fotografija.

Fotografije čine vaš listing privlačnijim i pomažu u izdvajanju od konkurencije. Dobre fotografije mogu povećati šanse da potencijalni klijenti kliknu na vaš listing.

Takođe, mogu povećati angažovanje posetilaca profila i ohrabriti ljude da postavljaju svoje fotografije i recenzije. Što više recenzija to bolja pozicija, tako da je paralela jasna.

Uključite različite tipove fotografija, uključujući unutrašnjost i spoljašnjost poslovnog prostora, zaposlene.

Ako imate posebne ponude ili događaje, koristite fotografije za promociju tih aktivnosti proizvode i usluge.

Prilikom postavljanja fotografija koristite relevantne ključne reči u opisima i oznakama (ako je moguće i ako deluje prirodno), to će dodatno pomoći pri optimizaciji.

Fotografije bi trebale da budu u JPG ili PNG formatu  minimalne rezolucije od 720 px po 720 px.

6. Dodavanje drugih vizuala.

Pored osnovnih fotografija, postoje i drugi tipovi vizuala koje možete koristiti da dodatno unapredite vaš profil.

Logotipi, video snimci, virtuelna tura vašeg poslovnog prostora… Sva pravila koja važe za dodavanje fotografija važe i ovde.

7. Dodavanje pitanja i odgovora

Kako optimizovati google biznis profil

Sekcija za pitanja i odgovore omogućava interakciju sa klijentima i pruža dodatne informacije o vašem poslovanju.

Bitno je da odgovorite na svako postavljeno pitanje, naravno, ali ono što malo ljudi zna jeste da sami mogu da postave svoja pitanja i odgovore. Pitajte sami sebe šta biste voleli da vas drugi pitaju.

Iskoristite ovo da pružite dodatne informacije, istaknete neku posebnu odliku koju imate i “uglavite” dodatnu ključnu reč u vaš profil.

8. Traženje i odgovaranje na recenzije.

Kako optimizovati google biznis profil

Poslednje, ali ne i manje važno. Neko bi rekao i najvažnije. No, nije baš, zato sam ga i ostavio za poslednji korak.

Broj recenzija utiče na rangiranje Google Biznis Profila. Naravno, sto bolja ocena to bolje, ali sam broj kao faktor takodje utiče.

Tako da, bolje je, recimo imati 100 recenzija sa 4 zvezdice nego 10 sa 5 zvezdica.

Zato, ne libite se da zamolite mušteriju, korisnika, poznanika da vas oceni. Takođe, odgovorite na svaku recenziju, pozitivnu i negativnu.

Kulturno, profesionalno…dosta ljudi ume da promeni negativno mišljenje nakon iskrenog odgovora. A i lepo je dati do znanja da podjednako vodite računa o svima, nezavisno od njihovog nivoa zadovoljstva.

Plus, google pozitivno gleda na odgovore.

Dakle...da zaključimo.

Kroz pažljivo popunjavanje ključnih informacija, verifikaciju vašeg listinga, dodavanje ključnih reči, preciziranje radnog vremena, kao i kroz upotrebu kvalitetnih fotografija i drugih vizuala, možete značajno unaprediti vaše poslovanje.

Svaki od ovih koraka doprinosi boljem rangiranju u lokalnim pretragama, većem angažmanu klijenata i, na kraju, većem broju poseta vašem GBP.

Ovo su samo osnovne strategije i predlozi kako optimizovati Google Biznis Profil, a ako zelite mozete me kontaktirati putem kontakt stranice za sva dodatna pitanja.

Puno sreće i uspeha u izgradnji vašeg onlajn prisustva i ne zaboravite da je ulaganje vremena i resursa najbitniji faktor za uspeh i rast u digitalnom prostoru.

Sve najbolje, Nenad.

Izrada web sajta

Nenad radovanović (dr.keyword), freelancer po profesiji, gejmer po strasti i porodičan čovek srcem. Iza sebe ima veliki broj uspešnih projekata i zadovoljnih klijenata.Žonglira između tastature i džojstika, sa neizbežnim pauzama za maženje njegove mačke, Bubu. Dok njegova supruga toleriše večne “još samo pet minuta” na projektima i igricama, njihova ćerka već pokazuje znake da će naslediti očevu ljubav prema digitalnom svetu.  Uspeh za njega nije samo u savršeno optimizovanim sajtovima, već i u vremenu provedenom sa najdražima.

Scroll to Top